Skip to main content
  1. Aftalens indgåelse og anvendelsesområde

1.1 Disse vilkår gælder for brugen af de tjenester (“Tjenesterne”), som udbydes af SMTP.DK ApS (“Udbyderen”) via www.smtp.dk. Enhver juridisk eller fysisk person, som anvender Tjenesterne, benævnes “Kunden”.
1.2 Aftalen regulerer alle forhold mellem Kunden og Udbyderen i forbindelse med brugen af Tjenesterne, herunder hvis Udbyderen udsender e-mails på vegne af Kunden.
1.3 Ved accept af vilkårene erklærer Kunden sig indforstået med at overholde gældende dansk og EU-ret, herunder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og markedsføringsloven.
1.4 Kunden skal være myndig og handle på vegne af sig selv eller en virksomhed/organisation med fornøden fuldmagt.

  1. Ændringer af vilkår

2.1 Udbyderen kan til enhver tid ændre Aftalen, fx ved lovændringer, tekniske ændringer eller forretningsmæssige hensyn. Ændringer offentliggøres på www.smtp.dk og/eller pr. e-mail.
2.2 Ændringer træder i kraft fra offentliggørelsesdatoen, medmindre andet fremgår. Ændringer til fordel for Kunden kan træde i kraft straks.
2.3 Kunden kan opsige aftalen uden varsel, hvis ændringerne ikke ønskes accepteret, ved skriftlig meddelelse til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. inden ikrafttrædelsen.

  1. Aftaleperiode og opsigelse

3.1 Aftalen træder i kraft ved Kundens accept og gælder, indtil den opsiges.
3.2 Begge parter kan opsige aftalen med 4 ugers varsel.
3.3 Ved ophør slettes Kundens adgang og relaterede data, medmindre andet er påkrævet ifølge bogførings- eller databeskyttelsesretlig regulering.

  1. Fortrydelsesret for forbrugere

4.1 Forbrugere har 14 dages fortrydelsesret jf. forbrugeraftaleloven. Retten bortfalder ved ibrugtagning af Tjenesterne.
4.2 Fortrydelse skal ske skriftligt til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

  1. Brug og ansvar

.1 Kunden må kun anvende Tjenesterne til lovlige og legitime formål i overensstemmelse med gældende dansk og europæisk lovgivning, herunder databeskyttelsesforordningen (GDPR), ePrivacy-direktivet, markedsføringsloven samt god e-mail-skik.

5.2 Det er strengt forbudt at bruge Tjenesterne til at sende eller facilitere afsendelsen af følgende typer indhold:

  • Pornografisk materiale, herunder eksplicit seksuelt indhold
  • Våbenrelateret indhold, herunder markedsføring af skydevåben, ammunition, sprængstoffer, knive og andet våbenudstyr
  • Politisk propaganda, herunder kampagneindhold, opfordringer til stemmeafgivning eller støtte, samt partipolitiske budskaber uden forudgående samtykke
  • Diskriminerende, hadefuldt eller truende indhold, herunder materiale der kan anses som racistisk, sexistisk, homofobisk eller på anden måde krænkende
  • Medicinske eller sundhedsrelaterede påstande uden dokumentation, herunder e-mails med “mirakelmidler”, uverificerede helbredspåstande eller medicinsk rådgivning uden autorisation
  • Phishing, vildledning og bedrageri, herunder falske domæner, forfalskede afsendere, skjult sporingskode eller forsøg på at narre modtageren til at udlevere personoplysninger
  • Cryptovaluta- og investeringsrelateret markedsføring, der ikke er godkendt af relevante myndigheder (f.eks. Finanstilsynet), herunder pump-and-dump eller ureguleret investering
  • Multilevel marketing (MLM), pyramidetjenester og ”hurtige penge-systemer”
  • Falske fakturaer, tilbud eller kvitteringer, herunder mails der simulerer kendte virksomheder eller myndigheder
  • Uopfordret masseudsendelse til indkøbte, skrabede eller uvaliderede modtagerlister, hvilket anses som spam
  • Indhold der fremmer selvskade, vold, ulovlige handlinger eller selvtægt

5.3 Kunden er forpligtet til at kunne dokumentere, at samtlige modtagere har givet gyldigt samtykke til at modtage e-mails i overensstemmelse med GDPR og markedsføringsloven.

5.4 Kunden må ikke dele, udlåne eller videresælge sin adgang til Tjenesterne til tredjepart. Ved overtrædelse hæfter Kunden også for tredjemands brug.

5.5 Udbyderen forbeholder sig ret til uden varsel at suspendere eller lukke Kundens konto og slette tilhørende data, hvis vilkårene overtrædes. Dette kan ske uden forudgående advarsel i tilfælde af grove overtrædelser.

5.6 Kunden skal straks underrette Udbyderen om mistanke om misbrug, uautoriseret adgang eller brud på datasikkerhed ved e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

  1. Tekniske forhold

6.1 Kunden er ansvarlig for egen opsætning af DNS, autentificering (SPF, DKIM, DMARC), m.v.
6.2 Udbyderen tilstræber høj oppetid, men garanterer ikke fejlfri drift. Midlertidige nedetider kan forekomme.
6.3 Kunden opfordres til selv at tage backup af relevant data.

  1. Betaling

7.1 Betaling sker via kreditkort, MobilePay, PayPal, bankoverførsel eller krypto valuta.
7.2 Abonnement debiteres forud. Ubrugte credits overføres ikke til næste periode.
7.3 Inaktive dedikerede servere uden ny aktivitet i 12 måneder faktureres for opretholdelse.
7.4 Support udover 2 timers opstartshjælp faktureres pr. time jf. gældende prisliste.

  1. Erstatning og ansvar

8.1 Kunden friholder Udbyderen for ethvert krav fra tredjemand, fx ved ulovlig brug, manglende samtykker eller overtrædelser af GDPR.
8.2 Udbyderens erstatningsansvar er begrænset til Kundens samlede betaling de seneste 12 måneder.
8.3 Udbyderen er ikke ansvarlig for indirekte tab, force majeure eller forhold uden for Udbyderens kontrol.

  1. Datasikkerhed og logning

9.1 Udbyderen gemmer ikke e-mailindhold, men logger afsendelsestidspunkter og metadata i op til 30 dage, jf. dataminimeringsprincippet.
9.2 Kunden er dataansvarlig for egne modtagerdata og for behandling via Udbyderens platform.
9.3 Udbyderen benytter opdateret antivirus og spamfiltrering.

  1. Kommunikation

10.1 Kunden accepterer, at Udbyderen kan sende servicemails, driftsvarsler og relevante opdateringer til den registrerede e-mailadresse.
10.2 Marketingkommunikation kræver særskilt samtykke.

  1. Lovvalg og værneting

11.1 Aftalen er underlagt dansk ret. Tvister afgøres ved Københavns Byret.